CIASTKA BARDZO CZEKOLADOWE

By Unknown - 1/07/2018



Cistka bardzo czekoladowe, ze względu na ilość czekolady w nich zawartej. Pomysł zaczerpnęłam z jednego z vlogów - Zoella. Jedyną proporcją jaką zmieniłam to ilość kakao do pieczenia, gdyż pierwotnie, było jej za dużo. Natomiast jeśli chodzi o ilość i ich wielkość to można eksperymentować i zmieniać je dowolnie. 



SKŁADNIKI:

  • 200g masła (najlepiej w temperaturze pokojowej)
  • 1 jajko
  • 300g cukru
  • 275g mąki
  • ok. 50 - 60g kakao do pieczenia
  • tabliczka białej i gorzkiej czekolady


KROK PO KROKU:
  1. Cukier z masłem wymieszać na masę kremową. Dlatego najlepiej gdy masło jest w temperaturze pokojowej, ułatwia to mieszanie. Ja najpierw rozgniatam masło z cukrem za pomocą łyżki, a potem mieszam za pomocą ręki.
  2. Dodajemy jajko i dalej mieszamy (ja robię wszystko za pomocą rąk)
  3. Kolejno dodajemy mąkę i ugniatamy.
  4. Póżniej dodajemy kakao i mieszamy. Można się troszeczkę przy tym ubrudzić, dlatego należy uważać. 
  5. Gdy wszystkie składniki są już wymieszane i ugniecione na jednolitą masę, dodajemy pokrojone tabliczki czekolady i całość mieszamy.
  6. Na wyłożony papier do pieczenia, układamy kule wielkości łyżki i zgniatamy je na płasko. 
  7. Pieczemy w piekarniku w temperaturze 200 stopni Celsjusza przez 20 minut. 
Smacznego!

UWAGA: Ciastka wychodzą bardzo twarde, dlatego najlepiej je jeść nie długo po upieczeniu, gdy trochę ostygną, lub jak poleżą jakiś czas. 

  • Share:

You Might Also Like

0 KOMENTARZE